A fost prelungit termenul de depunere a declarației privind beneficiarul real

Termenul de depunere a declarației privind beneficiarul real a fost prelungit, atât pentru societățile comerciale, cât și pentru asociații și fundații, potrivit prevederilor OUG nr. 191/2020 pentru prelungirea termenelor privind depunerea unor documente prevăzute în sarcina asociațiilor și fundațiilor, precum și a persoanelor juridice înregistrate în registrul comerțului, publicată recent în Monitorul Oficial (nr. 1.013 din 30 octombrie 2020). 

Astfel, potrivit actului normativ, declarația nu se mai depune până la data de 2 noiembrie 2020, ci în termen de 90 de zile de la încetarea stării de alertă.  

Redăm, în cele ce urmează, principalele prevederi ale OUG nr. 191/2020: 

1.Termenul până la care se depune declarația privind beneficiarul real, prevăzut la art. 344 alin. (4) din OG nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, este de maximum 90 de zile de la încetarea stării de alertă, declarată, în condițiile legii, în vederea prevenirii și combaterii efectelor pandemiei de COVID-19.

2. Termenul prevăzut la pct. 1 se aplică și obligației de completare a documentelor potrivit cerințelor prevăzute la art. 6716 și 17 din OG nr. 26/2000.

3. Termenul până la care se depune declarația privind beneficiarul real prevăzut la art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 este de maximum 90 de zile de la încetarea stării de alertă.

Amintim că nu au obligația depunerii declarației privind beneficiarul real regiile autonome, companiile și societățile naționale și societățile deținute integral sau majoritar de stat și nici persoanele juridice constituite doar din asociați persoane fizice, atunci când aceștia sunt singurii beneficiari reali.

4. În termenul prevăzut la pct. 3, declarațiile privind beneficiarul real prevăzute la art. 56 alin. (1) și (4) și la art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, cu modificările și completările ulterioare, pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică și pot fi transmise la oficiul registrului comerțului prin mijloace electronice, cu semnătură electronică, sau prin servicii de poștă și curier. Declarațiile pot fi date și în fața reprezentantului oficiului registrului comerțului sau se pot depune, personal sau prin reprezentant, având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat.

Read more

News! Numărul înmatriculărilor de persoane fizice și juridice a scăzut cu aproape 24% în primele nouă luni

Numărul de înmatriculări de persoane fizice și juridice a scăzut în primele nouă luni din 2020 cu 23,93%, comparativ cu perioada similară din 2019, la 80.965, din care 56.762 SRL, conform datelor centralizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), citate de Agerpres. Cele mai multe înmatriculări au fost înregistrate în municipiul București, respectiv 13.561 (plus 0,14% comparativ cu ianuarie-septembrie 2019) și în județele Cluj – 4.201 (-16,7%), Ilfov – 3.917 (+2,27%) și Timiș – 3.623 (-20,81%).

La polul opus, numărul cel mai mic de înmatriculări a fost consemnat în județele Ialomița – 603 (-35,85%), Covasna – 652 (-28,67%) și Tulcea – 660 (-32,38%).

Creșteri ale numărului de înmatriculări s-au consemnat doar în Ilfov (+2,27%) și București (+0,14%), în timp ce scăderile cele mai semnificative au fost înregistrate în Dâmbovița (-40,93%), Argeș (-40,61%) și Gorj (-39,61%).

Domeniile în care au fost realizate cele mai multe înmatriculări sunt comerțul cu ridicata și cu amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor – 19.847 (-16,1%), construcții – 10.387 (-11,16%) și transport și depozitare – 8.537 (+4,14%).

În luna septembrie 2020 au fost înmatriculate 10.631 persoane fizice și juridice, cele mai multe în București (1.994) și în județele Cluj (549) și Ilfov (546).

Peste 8.000 de firme și-au suspendat activitatea, în același interval

Datele ONRC mai relevă că numărul firmelor care și-au suspendat activitatea a scăzut, în primele nouă luni din 2020, cu 25,44% față de perioada similară din 2019, ajungând la 8.091. Cele mai multe companii care și-au suspendat activitatea în perioada ianuarie-septembrie 2020 erau din București, respectiv 834 (în scădere cu 21,76% față de aceeași perioadă din 2019), Capitala fiind urmată de județele Cluj, cu 528 de firme suspendate (în scădere cu 5,38%), Constanța – 389 de firme (în scădere cu 18,79%) și Bihor – 380 (-28,57%).

La polul opus, cele mai puține suspendări au fost consemnate în județele Ialomița (28, în scădere cu 34,88%, față de ianuarie-septembrie 2019), Giurgiu (57, -52,89%) și Gorj (52, în scădere cu 52,73%).

Potrivit sursei citate, în niciun județ nu au fost înregistrate creșteri ale numărului de suspendări, în timp ce scăderile cele mai semnificative au fost consemnate în județele Mehedinți (-56,85%), Giurgiu (-52,89%) și Gorj (-52,73%).

Pe domenii de activitate, cele mai multe suspendări s-au înregistrat în comerțul cu ridicata și cu amănuntul, repararea autovehiculelor și motocicletelor, respectiv 2.214 (-33,33%), în alte activități de servicii – 863 suspendări (-12,65%) și în activități profesionale, științifice și tehnice – 653 suspendări (-25,37%).

În luna septembrie au fost înregistrate 987 suspendări de firme, cele mai multe în București – 100, urmat de județele Constanța – 108 și Bihor – 50.

Read more

News! COMUNICAT Inspecția Muncii

Inspecția Muncii a elaborat un GHID PRIVIND DESFĂȘURAREA ACTIVITĂȚII ÎN REGIM DE  MUNCĂ LA DOMICILIU / TELEMUNCĂ / PROGRAM INDIVIDUALIZAT DE MUNCĂ.

Având în vedere Hotărârea nr. 52/5.11.2020 privind stabilirea unor măsuri suplimentare necesar a fi aplicate pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, Inspecția Muncii a elaborat un ghid menit să îndrume angajatorii care își vor desfășura activitatea în regim de muncă la domiciliu/telemuncă sau prin aplicarea un program individualizat de muncă.

Ghidul este publicat pe site-ul Inspecției Muncii și poate fi consultat accesând: 

https://www.inspectiamuncii.ro/documents/66402/201782/GHID+PRIVIND+MUNCA+LA+DOMICILIU+_I+TELEMUNCA_Legislatie_OperareRevisal_Final3.pdf/9e271cd3-1fd7-43bd-ab37-03648dee1740

Ghidul vine în sprijinul angajatorilor și conține explicații privind aplicarea și modalitatea de înregistrare în registrul general de evidență a salariaților în conformitate cu prevederile H.G. nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților, a situațiilor în care activitatea se desfășoară prin:

– stabilirea unor programe individualizate de muncă;

– munca la domiciliu;

– telemuncă. 

Precizăm că, în implementarea acestor prevederi, angajatorii trebuie să aibă în vedere aplicarea tuturor măsurilor necesare respectării regulilor de diminuare a riscului de infectare cu virusul SARS-COV-2 pentru aceste categorii de lucrători.

Read more

Hot News! Modificarea Legii nr.227/2015 din Codul Fiscal

Legea nr.230/2020 pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal

Modificările aduse Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal prin Legea nr.230/2020, publicată în Monitorul Oficial nr. 1030 din 4 noiembrie 2020, vizează articolul 456 alineatul (4) și articolul 464 alineatul (4), aducând clarificări condițiilor ce trebuie îndeplinite pentru a beneficia de reducerile acordate la articolele respective.

Astfel, începând cu 1 ianuarie 2021, data intrării în vigoare a legii:

– Impozitul pe clădirile aflate în proprietatea persoanelor fizice și juridice care sunt utilizate pentru prestarea de servicii turistice, pe o durată de cel mult 180 de zile consecutive sau cumulate, în cursul unui an calendaristic, se reduce cu 50%. Reducerea se aplică în anul fiscal următor celui în care este îndeplinită această condiție.

– Impozitul pe terenurile aflate în proprietatea persoanelor fizice și juridice care sunt utilizate pentru prestarea de servicii turistice, pe o durată de cel mult 180 de zile consecutive sau cumulate, în cursul unui an calendaristic, se reduce cu 50%. Reducerea se aplică în anul fiscal următor celui în care este îndeplinită această condiție.

Read more

Arhiva Stiri